Všeobecné obchodní podmínky společnosti Roveja s.r.o., se sídlem na adrese Rybná 716/24, Staré Město, 110 00 Praha 1, IČO 217 71 081, zapsané v obchodním rejstříku vedené u Městského soudu v Praze v oddílu C, vložce č. 406309 (dále jen „Prodávající“) e-mail info@roveja.cz, telefonní číslo +420774750460.

1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1 Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „Obchodní podmínky“) společnosti

Roveja s.r.o.,

se sídlem na adrese Rybná 716/24, Staré Město, 110 00 Praha 1,

IČO 217 71 081,

zapsané v obchodním rejstříku vedené u Městského soudu v Praze v oddílu C, vložce č. 406309 (dále jen „Prodávající“) 

upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“) vzájemná práva a povinnosti vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy uzavírané mezi Prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „Kupující“) prostřednictvím internetového e-shopu na webových stránkách pod odkazem www.roveja.cz.

1.2 Odlišná ustanovení Obchodních podmínek lze sjednat přímo v kupní smlouvě. Tato ujednání pak mají přednost před ustanoveními Obchodních podmínek. 

1.3 Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy Kupujícím je právnická osoba nebo osoba, která při objednávání zboží jedná v rámci své podnikatelské činnosti či samostatného výkonu povolání.

1.4 Prodávající si vyhrazuje právo měnit nebo doplňovat znění Obchodních podmínek. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Obchodních podmínek.

1.5 Pokud má kupní smlouva mezinárodní prvek, Prodávající a Kupující prohlašují, že se řídí českým právem. Volba českého práva však neomezuje Kupujícího v jeho právní ochraně poskytované právními předpisy členského státu, ve kterém má své obvyklé bydliště, pokud tento stát není zároveň členským státem dle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právech osob nakládajících s duševním vlastnictvím. 

2. UŽIVATELSKÝ ÚČET

2.1 Kupující na základě registrace provedené na webových stránkách Prodávajícího může přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Z tohoto rozhraní může Kupující objednávat zboží (dále jen „Uživatelský účet“). 

2.2 Při registraci do Uživatelského účtu a při objednávání zboží je Kupující povinen uvádět správně a pravdivě veškeré údaje. Údaje uvedené v Uživatelském účtu je Kupující při jejich změně povinen aktualizovat. 

2.3 Uživatelský účet je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací potřebných pro přístup do jeho Uživatelského účtu.

2.4 Uživatelský účet slouží pouze pro osobní potřeby Kupujícího. Kupující není oprávněn umožnit využívání Uživatelského účtu třetím osobám.

2.5 Kupující si je vědom, že Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu softwarového a hardwarového vybavení Prodávajícího nebo třetích osob. 

3. KUPNÍ SMLOUVA

3.1 Veškerá prezentace zboží na webových stránkách Prodávajícího slouží pouze k informativním účelům a Prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu na základě této nabídky. Ustanovení § 1732 odst. 2 OZ se v tomto případě neuplatní.

3.2 Kupní smlouvu mezi Prodávajícím a Kupujícím je možné uzavřít pouze v českém jazyce. 

3.3 Pro uzavření kupní smlouvy mezi Prodávajícím a Kupujícím je nutné, aby Kupující na e-shopu Prodávajícího vytvořil objednávku. Tato objednávka musí obsahovat následující informace:

3.3.1 informace o nakupovaném zboží; 

3.3.2 informace o ceně zboží; 

3.3.3 identifikační a kontaktní údaje Kupujícího pro potřebu doručení zboží – konkrétně jméno, příjmení, doručovací adresu, telefonní číslo a e-mailovou adresu.

3.4 Realizace všech objednávek závisí na jejich přijetí a dostupnosti zboží. Pokud objednané zboží není dostupné, bude Kupující o tom informován prostřednictvím e-mailu zadaného při vytvoření objednávky nebo jiným způsobem. V takovém případě si může Kupující zvolit, zda počká na jeho naskladnění, nebo objednávku zruší.

3.5 Prodávající má právo požádat Kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky, zejména s ohledem na její charakter (například množství zboží, výši kupní ceny nebo odhadované náklady na dopravu). Toto potvrzení může být vyžádáno písemně nebo telefonicky.

3.6 Smluvní vztah mezi Prodávajícím a Kupujícím vzniká doručením akceptace objednávky, kterou Prodávající zašle Kupujícímu na e-mailovou adresu.

3.7 Zboží nabízené na webové stránce Prodávajícího není určeno k dalšímu prodeji ani distribuci. Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávky, případně zablokovat Uživatelský účet Kupujícího, pokud má podezření, že Kupující objednává zboží za účelem dalšího prodeje nebo distribuce.

4. CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY

4.1 Ceny uvedené na webových stránkách Prodávajícího jsou aktuální v okamžiku uskutečnění objednávky. Celková cena je uvedena včetně DPH. 

4.2 Cena je vždy uvedena na webových stránkách Prodávajícího, v návrhu objednávky a rovněž v kupní smlouvě. V případě rozporu mezi cenou uvedenou u zboží na webových stránkách Prodávajícího a cenou uvedenou v návrhu objednávky, platí cena uvedená v návrhu objednávky, která bude vždy shodná s cenou uvedenou v kupní smlouvě. Návrh objednávky rovněž obsahuje cenu za dopravu, případně podmínky, za kterých je doprava zdarma.

4.3 Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může Kupující uhradit Prodávajícímu následujícími způsoby:

4.3.1 platbou hotovosti na dobírku v místě určeném Kupujícím v objednávce; 

4.3.2 bezhotovostní platbou kartou prostřednictvím platební brány Comgate provozovanou společností Comgate a.s., IČ 27924505, se sídlem na adrese Gočárova třída 1754/48b, Pražské Předměstí, 500 02 Hradec Králové; nebo

4.3.3 bezhotovostní platbou prostřednictvím platebního systému Comgate provozovanou společností Comgate a.s., IČ 27924505, se sídlem na adrese Gočárova třída 1754/48b, Pražské Předměstí, 500 02 Hradec Králové.

4.4 Při platbě na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. U bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 24 hodin od uzavření kupní smlouvy.

4.5 Případné slevy z ceny zboží poskytnuté Prodávajícím Kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.

4.6 Faktura bude vystavena Prodávajícím v elektronické podobě po uhrazení ceny za zboží a zaslána na e-mailovou adresu Kupujícího. 

4.7 Vlastnické právo ke zboží přechází na Kupujícího po zaplacení ceny a převzetí zboží. Při bezhotovostní platbě prostřednictvím platebního systému Comgate je celková cena považována za uhrazenou připsáním částky na účet Prodávajícího, v ostatních případech při provedení platby.

5. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY

5.1 Kupující bere na vědomí, že v souladu s § 1837 OZ není mimo jiné možné odstoupit od kupní smlouvy

5.1.1 o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím; nebo

5.1.2 o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej spotřebitel porušil.

5.2 Pokud se nejedná o případ uvedený v čl. 5.1 Obchodních podmínek nebo jiný případ, kdy není možné od kupní smlouvy odstoupit, má Kupující v souladu s § 1829 odst. 1 OZ právo odstoupit od kupní smlouvy do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží. V případě, že je dodání předmětu kupní smlouvy v několika částech, tato lhůta začíná běžet ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Prodávající doporučuje, aby Kupující zaslal odstoupení od kupní smlouvy písemně, a to vyplněním vzorového formuláře pro odstoupení od kupní smlouvy a jeho zasláním na adresu K zámku 530 Dolní Počernice, 190 12 Praha nebo na emailovou adresu info@roveja.cz. 

5.3 V případě odstoupení od kupní smlouvy podle čl. 5.2 těchto Obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Kupující je povinen vrátit zboží Prodávajícímu do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy. Kupující nese náklady spojené s vrácením zboží Prodávajícímu, a to i v případě, kdy zboží nelze pro jeho povahu vrátit obvyklou poštovní cestou. 

5.4 V případě odstoupení od kupní smlouvy podle čl. 5.2 Obchodních podmínek vrátí Prodávající Kupujícímu peněžní prostředky přijaté do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy Kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je obdržel. Odstoupí-li Kupující od kupní smlouvy, Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky Kupujícímu dříve, než mu Kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží Prodávajícímu odeslal.

5.5 V případech, kdy má Kupující právo odstoupit od kupní smlouvy podle § 1829 odst. 1 OZ, je Prodávající rovněž oprávněn odstoupit od kupní smlouvy kdykoliv před převzetím zboží Kupujícím. V takovém případě vrátí Prodávající kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený Kupujícím. Prodávající má dále právo odstoupit od kupní smlouvy v těchto případech: 

5.5.1 na webové stránce Prodávajícího byla technickou chybou uvedena zjevně nesprávná cena; 

5.5.2 zboží nelze z objektivních či subjektivních důvodů dodat za původních podmínek; nebo 

5.5.3 plnění se stane objektivně nemožným nebo protiprávním.

5.6 Pokud je společně se zbožím Kupujícímu poskytnut dar, je darovací smlouva mezi Prodávajícím a Kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že v případě odstoupení od kupní smlouvy Kupujícím, darovací smlouva ohledně daného daru pozbývá účinnosti. Kupující je v takovém případě povinen vrátit Prodávajícímu nejen zboží, ale i poskytnutý dar.

6. PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ

6.1 Zboží, které není skladem, bude Prodávajícím expedováno, jakmile to bude možné, přičemž o přesném termínu bude Kupující informován. Pokud je zboží skladem, Prodávající se zavazuje dodat jej Kupujícímu nejpozději do 30 dnů od uzavření kupní smlouvy.

        6.2 Zboží bude doručeno Kupujícímu podle jeho volby, přičemž Kupující si může vybrat z následujících možností:

6.2.1 doručení prostřednictvím dopravní společnosti DPD provozovanou společností Direct Parcel Distribution CZ s.r.o., IČ 61329266, se sídlem na adrese Říčany u Prahy – Modletice 135, PSČ 25101; a

6.2.2 doručení prostřednictvím dopravní společnosti Zásilkovna provozovanou společností 

Zásilkovna s.r.o., IČ 28408306, se sídlem na adrese Českomoravská 2408/1a, Libeň, 190 00 Praha 9.

6.3 Zboží je možné doručit pouze v rámci České republiky a Slovenské republiky.

6.4 V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku Kupujícího, nese Kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

6.5 Dodáním zboží podle těchto Obchodních podmínek se rozumí okamžik, kdy je zboží doručeno Kupujícímu v souladu s kupní smlouvou. Bezdůvodné odmítnutí zboží Kupujícím není považováno za nesplnění povinnosti dodání zboží ze strany Prodávajícího ani za odstoupení od kupní smlouvy ze strany Kupujícího. Kupující bere na vědomí, že pokud si nevyzvedne zaslané zboží, nebo pokud bezdůvodně odmítne jeho převzetí, aniž by k tomu měl oprávnění, jedná se o porušení povinnosti vyplývající z kupní smlouvy. V takovém případě je Kupující povinen nahradit Prodávajícímu újmu, která mu v důsledku tohoto porušení povinnosti vznikla.

6.6 Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na Kupujícího v okamžiku převzetí zboží, nebo v okamžiku, kdy měl Kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu se smlouvou tak neučinil.

6.7 Kupující je povinen rozbalit a zkontrolovat přijaté zboží do tří (3) pracovních dnů od jeho převzetí.

7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ 

7.1 Práva Kupujícího z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy, zejména ustanoveními § 1914 až 1922, 1924, 1925, § 2099 až 2105, 2108 až 2117 a také § 2158 až 2174b OZ a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZOS“).

7.2 Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména Prodávající odpovídá, že v době, kdy Kupující zboží převzal:

7.2.1 má vlastnosti, které si Prodávající a Kupující ujednali. Pokud není ujednáno, má takové vlastnosti, které Prodávající popsal nebo které Kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě prezentace zboží;

7.2.2 je zboží vhodné k účelu, který pro jeho použití Prodávající uvádí, nebo k účelu, ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá;

7.2.3 zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy;

7.2.4 zboží je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti; a

7.2.5 vyhovuje požadavkům obecně závazných právních předpisů.

7.3 Za okamžik uplatnění práva z vadného plnění se považuje okamžik, kdy Kupující oznámil Prodávajícímu výskyt vady a uplatnil své právo z vadného plnění.

7.4 Má-li zboží vady, může se kupující domáhat:

7.4.1 odstranění vady dodáním nové věci bez vady; nebo 

7.4.2 dodání chybějící věci. 

7.5 Namísto práv uvedených v čl. 7.4 Obchodních podmínek se může Kupující domáhat přiměřené slevy z ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy v případě, že:

7.5.1 Prodávající vadu neodstranil v souladu se zákonem a Obchodními podmínkami nebo ji odmítl odstranit;

7.5.2 vada se projeví opakovaně;

7.5.3 vada je podstatným porušením kupní smlouvy; nebo

7.5.4 je z prohlášení Prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Kupujícího.

7.6 Prodávající převezme k odstranění vady zboží na vlastní náklady.

7.7 Prodávající vydá Kupujícímu písemné potvrzení o uplatnění práva z vadného plnění, které bude obsahovat datum uplatnění, předmět reklamace, požadovaný způsob vyřízení reklamace a kontaktní údaje kupujícího pro informování o vyřízení reklamace.

7.8 Pokud se vada projeví v průběhu dvanácti (12) měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř (24) měsíců od převzetí.

8. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

8.1 Prodávající není vůči Kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) OZ.

8.2 Podle ZOS má Kupující právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu vyplývajícího z kupní smlouvy. V takovém případě se může obrátit na Českou obchodní inspekci (Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 44, 120 00 Praha 2, e-mail: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz). Mimosoudní řešení se zahajuje výlučně na návrh Kupujícího, a to pouze v případě, že se spor nepodařilo vyřešit přímo s Prodávajícím. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy Kupující poprvé uplatnil své právo, které je předmětem sporu. Mimosoudní řešení sporu lze také zahájit online prostřednictvím platformy ODR, dostupné na webové stránce ec.europa.eu/consumers/odr/.

8.3 Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on line).

8.4 Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje Prodávající prostřednictvím emailové adresy info@roveja.cz nebo datové schránky g77v5mk. Informaci o vyřízení stížnosti Kupujícího zašle Prodávající na elektronickou adresu Kupujícího.

8.5 Kupní smlouva včetně Obchodních podmínek je archivována Prodávajícím v elektronické podobě a není veřejně přístupná.

8.6 Všechna práva k webovým stránkám Prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotografií, grafik, loga, produktů a dalšího obsahu a prvků, náleží Prodávajícímu. Prodávající zakazuje je kopírovat, upravovat nebo jinak užívat nad rámec kupní smlouvy bez jeho souhlasu.

V Praze, dne 19.11.2024